Pedró de Tubau

Des del Coll del Bac del Portell, a la conca de l’Arija (La Pobla de Lillet-Gombrèn) i des de Sant Jaume de Frontanyà.

Estratègicament situat, malgrat la seva modesta alçària, des del seu cim s’albiren unes perspectives formidables.

Polseu la imatge per accedir a l’àlbum

Del Coll del Bac del Portell al Pedró de Tubau pel Grau de Llet i retorn pel Grau Boixader i les Baumes.

No hi ha senyalització de cap mena, excepte un curt tram entre el Grau Boixader i la Collada de Palomera. El camí entre aquest punt i el Grau de Llet, als peus de la cinglera del Morro d’Ulà, tot i que la direcció resulta evident, te trams poc o gens fressats(1). Hi ha un parell de rutes semblants a Wikiloc. La diferència és que, partint de Palomera, fan el camí en sentit contrari i baixen pel Collet de Fatjaneral. Si el dia ens acompanya, gaudirem d’un paisatge i unes perspectives supèrbies en una excursió que pot ocupar-nos una matinal. Si anem sobrats de temps paga la pena arribar-nos al llogaret d’Aranyonet (l’Aionet). Cal tenir-ho en compte: Bon terreny pels bolets! (1) Aquest camí abans era molt freqüentat, sobretot per boletaires. Però des que hi ha la pista als Rasos de Tubau, ha entrat en desús i s’està perdent.

Des de Sant Jaume de Frontanyà

Excepte un curt tram a l’anada, tampoc espereu camins senyalitzats en aquest itinerari. Però la major part transcorre per pistes i corriols fressats. Dues excepcions: a la pujada entre la Creu de Soler i el Ras de l’Estimbador el camí no és fàcil de seguir. A la baixada un curt tram sense camí quan abandonem la pista al Pla de l’Avet. Una alternativa és anar a buscar una pista que arriba just a sota de la Bassa de Corrubí.

Pujarem pel Collet de Sant Jaume i la Creu de Soler i baixarem pel mas de Rubau (ermita de Sant Esteve de Montner).