Puig de Bestracà

Circular partint d’Oix, a l’Alta Garrotxa

Comencem a caminar poc abans del Pla de les Guillasses on, a ma esquerra, hi ha un espai prou ampli per deixar-hi els vehicles. S’hi accedeix per una pista que surt a ma dreta de la carretera de mena d’Oix a Beget i passa ran de Cal Pei, seguint la Riera d’Oix. Poc més enllà del Pla de les Guillasses la pista esdevé impracticable si no es disposa de tot terreny.

Permet recórrer la bonica vall d’Hortmoier i visitar l’ermita de Sant Miquel i els ‘roures del rei’ uns exemplars monumentals i centenaris.

Observacions: a partir de la Portella nosaltres varem abandonar el camí per enfilar-nos al cim per la cresta. Però el camí continua fins dalt. A la baixada, desprès de Sant Andreu de Bestracà cal continuar sempre pel marge esquerre de torrent de Romegueres fins al punt d’inici. Però el camí és perdedor per poc definit.

2 pensaments sobre “Puig de Bestracà

1. Bon dia,voldría saber quant temps es necesita per fer aquesta volta circular.
    I si esta ben indicada.per ex.quins colors s’han de seguir,fites etc.
    Jo havia fet desde Oix recte amunt fins a sortir a la carretera i el Peirer,Sant Andreu,Puig de Bestracà i voltar per darrera les feixanes,vall d’Hortmoier PR186 fins a Oix.va ser força llarga.Perqué pujar i baixar per allà mateix desde Oix son unes 3.30 hores?

1. Nosaltres vàrem trigar-hi sis hores, parades incloses.
      La pujada des del Pla de les Guilasses no té pèrdua. Es fa la major part seguint el GR 11 i el PR C-186, desviant-nos-en per visitar Sant Miquel d’Hortmoier i Plansesilles.
      De les Feixanes fins al cim, no recordo si el camí és senyalitzat, però sí que és molt fressat. Tal com adverteixo, el darrer tram nosaltres el vàrem fer per la cresta, tot i que hi ha camí ben definit i no s’hi fa pas marrada. La baixada cap a Sant Andreu el camí també és molt definit, però costerut.
      A la baixada des de Sant Andreu a les Guillassses pel Torrent de Romegueres no hi ha senyalització, el camí poc definit i perdedor.
      L’alternativa que vares fer tu pel Peirer (no la conec però l’he repassat sobre mapa-ortofotomapa) és una mica més llarga, però gens perdedora dons transcorre bona part per pista i corriols fressats.
      Si tornés a repetir-la ho provaria.